Evaluering av skoleklubben

Vi har de siste ukene jobbet med mengdebegrep og tallene fra 0-9. Vi har hatt fokus på skriveretningen til hvert enkelt tall og kunne kjenne igjen tallene på utseende. Hvert tall står for en bestemt mengde og i den forbindelse har vi brukt konkreter for synliggjøring. I vårt tilfelle brukte vi duplo og fargeblyanter som konkreter. 

Ungan er ivrig å jobbe og er lettlært. Akkurat dette med skriveretningen er noe jeg har "terpet" litt på. Viskelæret har vært fremme flere ganger ;) 

Vi har brukt telleregler:

En, to, tre, fire, fem, seks, syv. Reven er en hønsetyv. 

Syv, seks, fem, fire, tre, to, en. Reven stjal et hønseben.

 

Fem apekatter satt i et tre. Ertet krokodilla. "Du kan ikke ta meg, du kan ikke ta meg". Så kom krokodilla, smygende så stille. Da var det bare fire apekatter. Sånn teller vi ned til null og avslutter med : ingen apekatter sitter i trær, de er borte rett og slett. Krokodillen ligger der så svær.

Vi er såvidt begynt å jobbe med begrepene over, under, på, ved siden av og inni. Blir eventyr og litt lek i dette kapittelet.

Ønsker dere en riktig god lørdag :)